Däcksval

Vad ska man plocka med för däck till Sydafrika? Kommer ha med ett par tubhjul med Dugast Fastbird 52or på, men blir det blött kommer leran som ligger på banan att bli såphal.. Så skulle behöva ha med mig ett par riktiga lerdäck också, har ett par Tufo XC5 liggades som jag skulle kunna tejpa upp på ett hjulpar. Men kommer dom att räcka till?? Eller ska jag ta med ett kanttrådshjulpar istället så att jag kan få med mig riktiga lerdäck?? Man kan ju inte ta med sig allt då det är lite viktgränser som ska hållas på flyget, så det gäller att välja med omsorg:-) Lutar åt att det blir ett par kanttrådshjul som följer med, är lite mer safe så...

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Samme,går själv i samma tankar som du om däckval. Hade bestämt att ta ett par Dugast 52 mm FB på ett tubset och ett par riktiga lerdäck på ett kanttrådsset. Nu tvivlar jag på tubdäcken. Har fått punktering på 2 st FB vid första eller andra gången det rullat ! Börjar läcka vid ventilen ? Sen är inte käglan avtagbar på Dugasts så man får inte i latex som tätning heller :)Jag går nog på två par kanttrådshjul istället för att ha max flexibilitet och riskminimera.
Lycka till med uppladdningen !
Benny
Samuel sa…
Ja FB däcken är lite känsliga.. och ventilen är ju bara dumt gjord!! Kanttråd är bra att ha när man ska ut å resa:-) Så blir ett av varje för min del.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack