Mot målet

Lite bloggtorka här nu, skyller på att jag jobbat hela veckan och även försöker hinna med familj och träning. Fast så är det ju alltid:-)
Tränar som sagt på mot det stora målet detta år Masters VM i Sydafrika den 25/8, sen efter Borås har träningen varit anpassad för just det. Är ju en viss skillnad i hur man cyklar uppför backar på 1min och backar på 4-5 min, sen är dom inte heller tokbranta som i Brasilien. Utan det gäller att kunna trycka på riktigt bra, men det har kännts bättre och bättre i den typen av terräng under sommaren. Så jag är försiktigt optimistisk:-)

Hur det sen blir efter VM vet jag inte... Är ju 2 cuptävlingar kvar, och då jag leder den vore det ju skoj att försöka vinna den. Men det är 2 långa resor till... Sen är det ju så att vi här hemma väntar vårt 3e barn i början på December, och att åka bort å lämna en sambo med foglossningar med 2 rätt aktiva barn tar på samvetet!!! Vill även köra lite CX och har då siktat in mig på SM helgen i Stockholm, den resan är lättast att göra. Hur det sen blir under vintern vet jag inte, har ju aldrig varit trebarnsfar förut. Men mer tid lär man ju inte få, men försöker se det som en utmaning:-) fast det kommer nog bli svårt att kunna träna som jag gjorde vintern som var, så 2014 får jag cykla på talang;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack