Inställd distans..

Var jävligt sugen på att få cykla lite distans ute igår, så sugen att jag packade fram kläder för att dra ut. Men när vi kom hem från middagen stod termometern på -31.. Insåg att det fan inte går!! Bröt ihop lite inombords, men tog mig vid 20 tiden ut i garaget. Körde mig ordentligt trött genom vad jag kallar en distansstege.. Tog 2h och sen mådde jag lätt illa..

Har fått vinterns första downperiod rent psykiskt, har annars klarat mig bra från dom denna vinter. Men i helgen har det varit lite tungt att motivera sig själv, beror nog mest på att det varit svinkallt i 2 veckor nu. Mellan -20 till -30 är inte bra för min motivation!! Ska vara lika kallt denna vecka också, tar man sig genom detta borde man ju vara härdad. Men just nu ser jag ingen nytta med kylan!!

Kommentarer

Jocke sa…
Vi hade alltså rena värmeböljan i Vännäs i jämförele, bara -26...

Vad kör du för upplägg på distansstegen?
Samuel sa…
Börjar med 10min på 300w, sen minskar jag intervallerna med 1min ner till 4 min där jag vänder tillbaka. Varje intervall lägger jag på 10w och efter vändningen drar jag bort 10w, vilan mellan är mellan 1-2min. Trött blev jag då av detta..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift