Nöjdare...

Har inte kommit på nått nyårslöfte, men nu så kanske det har löst sig;-) Man vill ju alltid bli en bättre människa så detta är vad jag ska jobba med under 2014.
Har varit rätt avundsjuk på andra människor som kan vara nöjda med sig själva och sina prestationer, dom verkar så lyckliga. Och det handlar inte om att dom alltid är bäst utan det kan vara att klara av att jogga 5km, klara Vätternrundan på under 20h mm. Dom människorna är i mina ögon riktiga hjältar, för visst är det en stor prestation att bränna runt Vättern på en gammal gubbcykel. Att dom också verkar så nöjda gör mig avundsjuk..
För jag känner mig väldigt sällan nöjd och letar alltid fel hos mig själv, tycker inte det jag gör är bra nog och så. Kan tex inte känna mig nöjd med mina prestationer inom cyklingen 2013, trotts att jag vunnit en hel del.. Istället ser jag det som gick fel och det jag är dålig på och måste bli bättre på, måste försöka lära mig njuta lite mer. Så det blir mitt nyårslöfte 2014, att försöka vara mer nöjd med mig själv!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack