7 dagar

1 vecka kvar till tävlingspremiär nu, redan nu sjukt taggad.. Finns viss risk att jag är lätt övertänd nästa lördag:-) Men den risken tar jag gärna, för är just denna känsla jag varit ute efter med att dra ut på premiären. Vill behålla tävlingssuget hela säsongen, inte vara less innan juli på resandet. Nu med en vecka kvar finns det rätt mkt att göra för att få kroppen att funka som man vill, om man nu vill presentera på en bra nivå. Ibland vill man ju använda tävlingar för att träna, men så lite som jag tävlar iår vill jag tävla på alla tävlingar. Så kommer försöka ha en snabb kropp nästa helg, ingen formtopp men åtminstone fräsch i benen. Hur ska då detta uppnås?? Planen är rätt enkel, hård träning i helgen och början av nästa vecka. Men framåt onsdag börjar jag lätta på träningen och ser till att på lördag vara återhämtad, mina dagar fram till tävlingen är planerade så här: Idag. TT i 50min Sö. Distans 2-3h Må. FF 30-40min med Vo2max intervaller. FM 60/30 i 30-40min Ti. Snabbdistans 90-120min On. Backintervaller på max. To. Vila Fr. Lätt rullpass Lö. Kraftloppet Detta är alltså planen, hur det blir i verkligheten vet jag ju inte. Men brukar hålla planerat schema rätt bra, kan bli nån finjustering bara:-) Inför denna tävling får det räcka med 2 lugna dagar innan, det borde räcka för att ha pigga ben. Hur jag tänker kring energiintag före och under tävlingen tar jag under nästa vecka.. Om nu nån vill läsa sånt..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack