En ny erfarenhet..

Jaha då hade man gjort sitt jobb på Lycksele Ironman, cyklade för Lycksele Crossfit. Gick att dela upp cykelsträckan i två, men jag fick förtroendet att cykla alla 18mil... Hade suttit 1h på lvg cykeln nu veckan innan, så lite orolig över sittställningen mm. Sen är det ju viss skillnad att mata mil på vägen, mot att köra järnet i skogen under en dryg timme. Men försökte se det som ett bra träningspass, kör ju aldrig distans annars så:-) Själva loppet då, jodå det gick bra. Tog mig runt på 5h 2min drygt med ett snitt på 35.52km/h, helt ok tror jag. Går nog köpa sig lite snabbare, med tempohoj mm men det får vara. Mest nöjd med att jag inte hade nån svacka och orkade hela distansen, detta trotts att mitt längsta träningspass är 3h iår.. Tror detta bevisar att min filosofi om träning och kost funkar:-) vårat lag kom på andra plats, så bra kämpat av alla deltagare:-)
Detta var ett mkt roligt arrangemang,  hoppas verkligen det återkommer nästa år. En stor eloge till Johan Lindström som sett till att ordna allt, mkt jobb som lagts ner!!

Idag ska jag med barnen till Junsele djurpark, titta på vita tigrar mm. Blir skoj det! Vilodag från träningen blir det också, nu ska formen börja slipas fram.. Så mer vila och riktigt hårda pass i skogen ska köras. 

Kommentarer

Anonym sa…
Riktigt roligt att du var med Samuel!
Din cykeltid är mycket imponerande. Starkt!
Kul att du gillade tillställningen. :-)
Jag vill i min tur ge en stor eloge till alla ständigt positiva och fantastiska deltagare och funktionärer.
/Johan

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift