Fråga

Fick i förra inlägget en väldigt bra fråga, hur jag orkar motivera mig själv när jag tävlar så lite? Har faktiskt inte tänkt så mkt på det, så var svårt att svara på, ska försöka göra det bättre nu:-) Att jag tävlar lite är något jag valt att göra iår, förra året började jag tidigt och körde sen väldigt mkt bil runt om i landet och tävlade. Det slet hårt på mig, kanske skulle funkat om man sluppit jobba måndagarna. Men kom ofta hem vid 3-4 på måndag morgon och började jobba kl 8... Detta i kombination med mkt annat gjorde att jag tog slut, fanns ingen energi att cykla med längre.. Så därför valde jag i år att tävla mindre, bara köra SM neröver tex. Att motivera mig med dessa få tävlingar har inte varit något problem, vill ju göra det bra när jag liks står på startlinjen. Att få tävla är ju den största drivkraften, och att kunna göra det bra och konkurrera med yngre killar som har bättre förutsättningar är otroligt roligt. Men finns så mkt annat som också driver mig, att bli bättre och slå den yngre versionen av mig själv är nog den största motivationen. Gillar ju verkligen att testa gränserna lite och driva mig själv rätt hårt, att just se hur hårt man kan köra och hur mkt man egentligen klarar är häftigt. Jag har klarat av vissa mål som sattes som drömmål för flera år sen, och känslan efter dom träningspassen är underbar. Att just sätta mål med träningen är viktigt, och för mig är det viktigaste målet för 2015 kvar. LL-SM detta år är det jag sett framemot hela vintern, våren och sommaren.. Ett bra resultat där vore väldigt bra för att orka även nästa vinter, så om jag där kan vara med och slåss om topp 10 vore perfekt för fortsättningen. För mina stora mål och planer ligger på nästa år, då detta år mkt har varit ett test för hur och om jag kan göra det jag tänkt 2016:-) Sen är man ju inte som alla andra i huvet, är helt enkelt en stor cykelnörd:-) Har just nu lite idetorka på bloggfronten, så om ni som läser har fler frågor vore det bra..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack