Vet varför nu..

Kom på i fredags varför jag gör detta, alltså tränar och sliter för att bli så snabb så möjligt. Visst att vinna tävlingar är ju skitskoj, men det händer ju inte ofta. Sen gillar jag ju att cykla, att med hög fart ta sig frampå stigar är ju underbart. Men den största anledningen är en annan, det som driver mig är att jag vill utvecklas. Att se hur man hela tiden blir bättre, den känslan slår det andra. Kan även vara att klara av utmaningar man inte fixat förut, för mig var det ett jätteframsteg att kunna köra XC-SM och fixa alla A-linjer. Det hade jag aldrig fixat förra året, men har haft det som ett mål detta år och nu klarade jag det:-) För den jag helst vill slå är mitt gamla jag, att man är 36 år men mkt bättre än när man var 26 är skoj:-) Sen känner jag mig inte som 36 utan mer som 26, om detta beror på träningen eller barnsligt sinne vet jag inte;-) Visst kroppen börjar visa tendenser på att gå sönder lättare och läka långsammare, men nog är den i bättre trim än många yngre... Så mitt bästa tips för motivationen är att tävla mer mot sig själv, för du är din egen bästa motståndare:-) Igår körde jag ett 40min lång TT mot mig själv, förlorade då;-) Men ett helt ok pass i blötan, regnade och var kallt. Körde även på träningshojen, vill ju inte nöta i onödan på snabbcykeln. Nu är ju inte min träningshoj heller så dålig, en Big nine med XX rakt igenom:-) Men känner en väldig skillnad mellan dessa hojar, Big.Nine är trygg och stabil medans F-si är snabb och rolig. Är ju nu bara nyanser av skillnader men känner dom rätt väl när man byter, F-si cykeln vinner med hästländer av nyanser:-) Ikväll blir det LL-TT 90-120 min i högt tempo med några riktigt hårda ryck, blir nog jobbigt då jag känner mig lite trött:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift