Dags för nytt..

Har dom senaste dagarna analyserat, reflekterat och grubblat över den gångna säsongen och den som kommer. Har kommit fram till att det är dags att förnya sig lite, jag tror på att när man kört samma koncept ett par år måste man hitta nått nytt. Detta även om det man gjort gett bra resultat, behålla vissa guldkorn men lägga om det mesta. Kroppen måste få nya utmaningar och huvet behöver nått nytt för att orka, så kommer lägga om rätt mkt framöver.

Kommer använda den rehab jag måste köra till att stärka upp hela kroppen, när man ändå ska jobba med det skadade benet kan man ju passa på att använda resten av kroppen också. Ska köra betydligt mer alternativ träning i vinter, skidorna ska få gå varma. Tror skidåkning kan vara bra för skadan..

Träningen på cykeln kommer också ändras lite, många pass jag kör nu kommer vara kvar. Men ska även byta ut några och lägga till nya, fokus kommer ligga mkt på att kunna gå mkt över gränsen för att sen kunna vila på så hög effekt som möjligt. Detta kommer göras med så tävlingslik träning som möjligt, har riktigt bra idéer känns det som. Bara några saker som ska falla på plats nu, sen är det bara att köra.

Tekniken ska verkligen jobbas på också, ska se till att utmana mig ordentligt där :-)

Fram till årsskiftet kommer dock den största skillnaden vara att träningen ska vara lustfylld, känner jag inte för att mata monark kommer jag inte göra det. Det hinner jag göra mellan Jan-Maj... Utan då hellre ett sladdpass ute så länge klimatet tillåter, lägg in lite naturliga intervaller i sladdpasset så har man ett bra kvalitetspass!!

Börjar nu se fram emot detta, så snart är det bara att köra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack