HT eller FS??

Kollar ju cyklar som en galning just nu! Väger för och nackdelar mellan olika modeller, ska man köra FS eller HT 2017?
Jag vet inte riktigt faktiskt.. Jag tror mig vara snabbare på en Fs, men är jag det?  Har gjort mina bästa lopp på HT, och långloppsbanorna är inte direkt jätte stökiga. Men sen spar man mkt energi på en Fs där det är stökigt, så inga lätta val.. Sen är en Fs bra mkt dyrare och fler delar som kan krångla, och en lätt stilren HT är ju snyggare.
Som ni märker har jag långt kvar till ett beslut, mkt hänger väl också på vilka lopp jag vill satsa på nästa år.. Så får fortsätta med att vela ett tag till, för man vill ju inte välja fel :-)

Kommentarer

Johannes sa…
Kör man långlopp känns de svårt motivera FS, de banorna är ju generellt väldigt lättåkta. De man ev tappar i skogspartierna tror jag man tjänar igen på grusvägar och klättringar. Om man vill va maximalt snabb dvs. Kör man däremot XCO känns FS helt rätt. Sen är de ju roligare med FS, men letar man tävlingstempo är det ju mindre intressant.
Samuel sa…
Ja lite så jag också tänker.
Anonym sa…
Vilken monark cykel rekommenderar du att jag köper för att bedriva vinterträningen på?Dom har ju så många modeller?
Mvh
Tobbe
Samuel sa…
Bra fråga! Hade jag haft råd skulle jag köra på Lc4r modellen. Nu kör jag med en som har viktkorg, den är driftsäker och exakt utan att behöva kalibreras. Men den nya lc2 ser fin ut också, så med begränsad budget lc2 och med lite mer pengar över en lc4
Jakob sa…
Intressant fråga det där med ht eller fs. Oftast är väl toppen i långloppen fulldämpade. Tror det är väldigt individuellt.
Jakob sa…
Men hade samma personer suttit på hardtails så hade säkert summan av det hela blivit att toppen i loppen bestått av hardtails. Så det kanske hänger på något annat :)
Jakob sa…
Men hade samma personer suttit på hardtails så hade säkert summan av det hela blivit att toppen i loppen bestått av hardtails. Så det kanske hänger på något annat :)
Samuel sa…
Ja tror det är rätt inviduellt, men Mathias, Michael mfl skulle nog vinna med HT också. Sen vinner ju Flockhart med HT.. Tror jag är snabbare på heldämpad hoj, jag gillar ju att sitta och trycka på.. Men gillar enkelheten med HT.. Så svårt val :-) Men sen ska ju ekonomin gå ihop också...
Johannes sa…
Jo, är man helsponsrad kan man ju lika väl ta sin FS som väger <10 kg och kostar 100 000 kr =) Priset känns som en stor grej speciellt när man ska ner ordentligt i vikt på FS.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack