Testvecka..

Den här tiden på året finns det ju utrymme för att testa lite nya upplägg på träningen, den här veckan testar jag en Elofssonvecka...

Kommer träna 5dagar, blir må-fr och dubbelpass varje dag om jag orkar. Sen vila lördag och söndag, så man hinner återhämta sig. Känner just nu att det kommer bli rätt jobbigt att orka hela vägen till fredag, men ska försöka för om jag är sliten på fredag så får jag ju 2 hela dagar av vila sen. Detta kan ju vara ett bra alternativ när man behöver ha helgen träningsfri, plåga sig lite extra under veckan och sen leka under helgen :-)

I morse körde jag fyror ute i det fria, skönt att vara ute i det sköna höstvädret. Men man får tänka sig för nu vart man cyklar i skogen, älgjakten drog ju igång denna vecka...

Kommentarer

_Nik_ sa…
Vila bygger upp och man måste men får inte du också lite "Panikkänsla" de dagar du vilar att du tappar? Jag är ju bara glad amatör som försöker springa lite men de dagar jag inte springer inbillar jag mig att jag blir sämre och tjockare och försöker göra något annat typ långa cykelturer, crosstrainer etc...

/Nik
Samuel sa…
Ja vilodagar kan kännas jobbigt, har också den känslan. Men vet att jag måste vila, så försöker sysselsätta mig med annat då. Typ städa huset, klippa gräsmattan och sånt man måste göra.. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift