Glidarpass och lite eftertanke


Tog mig äntligen ut och cyklade en stund, var bara ute i 60min och gled runt på dom snöiga vägarna. Det var ganska skönt med bara -8, så behövde inte frysa ihjäl heller. Är fortsatt imponerad av mina vinterdojor som med bara 2 tunna strumpor i höll mig varm hela timmen, trotts det lugna tempot..

Igårkväll kunnde man även börja läsa om ännu en tragisk olycka, denna gången var det Burry Stander som blivit påkörd och dödad av en bilist när han var ute och tränade. Detta visar än en gång hur utsatta vi cyklister ät ute i trafiken och hur lite som behövs för att det ska gå riktigt illa. Önskar att alla bilister som vill lära den där "jävla cyklisten" en läxa genom att dundra förbi så nära som möjligt, tänker till en extra gång på att vi också kanske har barn och familj där hemma som väntar på oss!!

R.I.P Burry Stander

Kommentarer

Anonym sa…
Ja, tyvärr så finns det många knäppgökar som skrämmer livet ur en ibland.. Tragiskt hur som haver... Hur mår du själv Samuel, fått tillbaka lite energi?

/jimmie
Samuel sa…
Jo det börjar väl kännas som att energin är påväg tillbaka, ska köra på med lite lugn träning i nån vecka innan jag gasar på igen:-)
Jag skulle vara toknöjd om jag hade dina effektsiffror, och gladare än gladast och skulle börja dagen med ett par frivolter om jag hade samma effekt/vikt förhållande :-)

Men vi har ju alla olika krav och förutsättningar på oss själva, och strävar alltid åt att bli bättre...

Så var rätt nöjd skulle jag rekommendera dig...
Anonym sa…
Det låter som ett klokt val :)

Samuel sa…
Det är väl viljan att alltid bli bättre som gör att man ibland blir småsur... Måste nog lära mig att det inte alltid går ha en rak kurva upp, speciellt som att man inte är junior längre:-)

Visst är jag rätt nöjd över mina värden, men som sagt dom kan alltid bli bättre.. Men där jag nog kan kapa mest tid är på att bli bättre rent tekniskt i skogen. Så det ska nötas så fort det blir barmark, typ slutet av Maj..
Min kurva är rakt ner, inse hur sur jag är...
Anonym sa…
Ja har läst om dina sjukdomsproblem, måste vara väldigt frustrerande!! Jag skulle vara outhärdlig för alla i min närvaro...

//Samuel

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack