XC-Cupen 2013

I fredags kom ju datum och vilka tävlingar som ingår i XC-Cupen iår, var inte riktigt vad jag hoppats på... Hade nån tanke om att kanske försöka ta en bra placering i totalcupen iår och satsa på att köra alla deltävlingar, men att köra ner till Borås och Vårgårda för endast en tävling per helg lockar inte mig... Till Borås är det tex över 120mil enkel väg, och att köra det för 90min cykling känns inte skoj.. Tråkigt nog så kommer det nog bara bli tävlingar på "dubbelhelger" för mig, så det skiter sig för mig och Cupen än en gång. Kanske ska man då också ta och köra Elit bara för att få ännu mer cykling för pengarna, när man ändå inte kommer vara med på alla lopp... Just nu lutar det åt att det bara blir Borlänge och SM som jag orkar åke ner för, ev Hjo och Tidaholm om jag hinner få nån typ av form till dess..

Skrev i morse att jag kanske skulle träna ikväll... det kan jag nog glömma och imorgon med.  Blir mer och mer rivig i halsen just nu, är väl nån ny jävla bakterie som tagit rot där...
Har även fixat en ny sida där jag ska skriva min träningsdagbok, skriver den från v.3 och framåt. Dom 2 första veckorna var lättskrivna... Får väl hoppas att jag får börja fylla på däruppe med lite träning snart..

Kommentarer

Johan sa…
Tråkigt med förskylning. Själv tyckte jag det var på gräns att åka till Borås Då jag har ca 33mil men efter att läst ditt inlägg får jag nog skylla på nåt annat! Krya på dig
Mvh Johan
Anonym sa…
Problemet är att det är en tävling, punka efter 15min sen är den helgen förstörd utan chans till revanch dagen efter..
Tack så mkt, ska försöka bli friska nu!

//Samuel
Anonym sa…
Notera då att hjo/Tidaholm i år endast är ett XCO race och dagen efter ett XCE race...

Samuel sa…
Ja har sett det, men vore skoj att köra en sprint också. så länge man inte åker ut i kvalet..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack