Sänkta mål och ambitioner 2013

Efter fadäsen i Brasilien var jag fylld med revanchlust, och viljan att bli ännu bättre var mkt stor, så när jag satt på kammaren och formulerade målen för 2013 tog jag i.. Ett av mina viktigaste mål har dock alltid varit att jag vill bli bättre än föregående säsong! Detta börjar jag på inse att jag kanske inte klarar av till iår, min livssituation just nu tillåter inte mig att träna som jag behöver för det. Sen är det ju så att cyklingen inte direkt betalar mina räkningar, utan jag måste orka jobba för det. Sen vill jag också ha ork för att vara en bra pappa och livskamrat, vilket man inte är om man är som en urvriden trasa varje dag..

Så därför kommer jag att sänka mina ambitioner till 2013, kommer självklart fortsätta cykla då det är det roligaste jag vet! Men kanske inte snabbare än förra året bara, ska försöka hålla mig på samma nivå som i fjol med hjälp av mindre träning men bibehållen intensitet. Får väl se hur det går... Sen får man väl hoppas det lugnar ner sig framöver och energin för att träna mer kommer tillbaka, då kanske det kommer gå fortare till 2014;-)

Kommentarer

Anonym sa…
Kanske inte riktigt som man önskar, men jag tycker att det låter som ett genomtänkt och sunt beslut!!!

Kämpa på!

/Jimmie
Anonym sa…
Huvudsaken att vi åker i samma team du och jag samme, Jag håller på dig och jag vet att du kämpar./Tommy.
Hans sa…
Det kräver sin man att sänka sina ambitioner. Bra gjort. Det viktigaste är ju trots allt att ha roligt!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift