Försöker njuta

Tänk att det ska vara så svårt att njuta av det goda i livet... Nu när man ändå är satt ur spel tänkte jag verkligen njuta av allt gott i livet, men det är lite svårt.. Inte att äta det men att inte få lite dåligt samvete, tryckte igår i mig en jättemiddag följt av 1kg godis under kvällen och några goda mackor på det. Riktigt gott var det, men när jag skulle sova så kom det dåliga samvetet. Varför kunde jag inte bara äta lite, detta ska jag träna bort!! Måste lära mig att inte få dåligt samvete, jag är ju för fan 34år snart och 3barnsfar inom kort. Jag tjänar inga pengar på min sport utan försörjer min familj med ett annat jobb, cyklingen håller jag på med för att det är såå roligt. Visst gillar jag känslan av när kroppen är i topptrim, men till vilket pris?? Ska lära mig vara lite lagom, i alla fall under denna del av året:-)

Idag är det nog dags för första utepasset på cykel, hoppas att det inte kommer göra för ont. Cyklade till jobbet igår och det gick bra, men är ju lite skillnad när man ska ta i mer... Hoppas på det bästa!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack