Watt

Hehe nu kan jag mäta watten på utehojen oxå:-) satte mitt power2Max vevparti på crossen, för att kunna testa. Drog ut igår kväll och drog av 1 Tim på sweetspot ungefär. Var ju bäcksvart ute så kunde inte se watten under tiden jag körde.. Men på 55 min så såg det ut så fick jag ett snitt på 311w och en NP på 322, under 20 min hade jag som bäst ett snitt på 340w. Märkte att jag fick problem att hålla upp watten på hemvägen när jag gick från grusväg och motvind till asfalt och medvind, utväxlingen räckte helt enkelt inte till. Har ju bara en 38 klinga fram, vilket är lite för lite på asfalten i medvind:-)

Kommentarer

JohanC sa…
Heja heja watt! Alltid roligt med siffror :)
Samuel sa…
Ja vad vore livet utan wattsiffror:) Hur är det med dig och din förkylning då? Måste ju se till att inte vara alltför långt efter dig på söndag..
Ses snart!
JohanC sa…
Nu är förkylningen bättre. Körde första passet på 8 dagar igår. Blev lugnt, 45 min i skogen bara för att känna efter hur kroppen skulle reagera. Läget är inte försämrat idag så ikväll tänkte jag ta i. Siktar mest på att ha kul på söndag och inga krav på att det ska gå fort. Utebliven träning i kombo med förkylning brukar inte riktigt vara någon formhöjare.

Hur mår nyckelbenet egentligen? Jag bröt det själv för några år sedan och för mig hade det inte funnits på kartan att tävla en månad senare. Men ditt kanske inte gick av? Ingen operation i alla fall?

En annan fråga till dig. Varifrån köper du dina tubisar? Du har ju testat lite - vilka tycker du är bäst? Är sugen på tub till nästa säsong.

Vi ses på söndag!
Anonym sa…
Inte är det ju jättebra, har stundtals rätt ont.. Det var av men ingen operation var nödvändig, som tur var! Nu ska benet ha läkt ihop och vara nästan lika stadigt som förut.. Men alla senor, slemsäckar och leder runt axeln gör ont och hindrar att jag kan röra mig bra, kan tex fortfarande inte lyfta framhjulet över en trottoarkant. Men kommer göra så gott det går och läkaren sa att så länge jag inte tokvurpar igen så är det inte farligt att cykla, är liksom bara smärtan som hindrar mig.
Ang däcken så kan vi ta det till helgen:-)

//Samuel
JohanC sa…
Ok, bra! Om det "bara" är smärta känns det hela lite lugnare så att man slipper att noja i onödan.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack