XC-cupen

Ja då var årets Xc-cup över.. avslutande racet var ute i Åkersberga och arrangerades av Täby MTB, en mkt fin tillställning:-) Min egen insatts är jag mkt nöjd med, för 3veckor sen trodde jag att säsongen var över. Men jag lyckades läka ihop snabbt och med en viss norrländsk tjurskalle även ta mig runt tävlingen, en 5e plats var vad jag behövde för att säkra segern i cupen. Det var exakt vad jag gjorde också, men det var en kamp mot smärtan. Körde nog inte direkt mjukt och smidigt, var som ett spett på cykeln och livrädd för att falla. Detta gör ju att man inte kör speciellt snabbt och effektivt, men det fixade sig ändå:-)
Sen var det en bilresa på 80mil hem, kom hem vid 1 tiden.. idag är jag stel i hela ryggen och nacken, känner mig som 90 år. Fast det var det värt!!

Har ju haft en plan att köra några deltävlingar i CX-cupen i höst, just nu känns inte det så roligt. Men ska ge mig nån vecka att läka lite mer, sen får vi se vad som händer. Men kommer inte köra fler tävlingar med smärta utan nu vill jag först bli smärtfri!

Måste även tacka familjen Töjren för fantastisk service och husrum:-)

Kommentarer

Håkan.H sa…
Grattis från Norrbotten!
Bra jobbat som de brukar säga i TV :-)
/Håkan

ps. Är du nöjd med dina Innolite carbonfälgar?
Har funderingar på att skaffa superlätta hjul till mina 29.er
Ska dock inte köra med tubdäck.
stefan sa…
Grattis igen Samme! Starkt!
Anonym sa…
Tack så mkt! alltid skoj med beröm, då kanske man orkar med en säsong till:-)

Innolite`s kantrådsfälgar är riktigt fina, Roval SL är också fina lite styvare men tyngre.. Det beror mkt på om det är vikt eller styvhet man prioriterar..

//Samme
Håkan.H sa…
OK, tack för info ang Innolite!
Yes. låg vikt är prio.
Har även kikat på Extralite och de har ett par fälgar som väger in på 1134gram /par.
http://r2-bike.com/Extralite-Laufradsatz-29-Carbo-Camber_1
Kan man lyfta momsen så kostar de "endast" 16 tusen.
/Håkan
Samuel sa…
Hej Håkan, om du vill kan du maila mig på sambra79@gmail.com. Då ska du få all info om olika hjul:-)
Jan Erik CK Örnen sa…
Stort Grattis! Starkt att komma igen så snabbt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift