Bara 2 till sen är det sista...

Ligger på med träningen just nu... Det gillar jag och trotts att kroppen är sliten svarar den bra.
Gårdagen avslutades med maxstyrka på Monarken, 5st 30sek långa intervaller med 2.30min vila mellan. Orkade nästan hålla alla över 800w, tappade sista 5sek på sista.. Sen var det lite rehab skidåkning, lugn och fin skate i 35min med några maxningar i backarna för att känna på benet. Det gick bra så blir nog mer skidåkning framöver, kände bara att det sträckte lite i höften men inget som gjorde jätteont.
I morse var det 40/20 intervaller i 6min block, körde 4st med 3 min vila mellan. Höll mig kring 460w på jobbdelen, blev riktigt jobbigt på slutet. Men då gäller det att lura hjärnan lite, jag kör nästan alltid den näst sista som om det vore sista.. För sen är det ju bara sista kvar och den fixar man alltid på ett eller annat sätt, sen dyker tankar som 2 till nu och sen bara sista.. Allt för att ta sig genom.

Kommentarer

Du har verkligen en imponerande kropp och skalle som klarar att köra så hårt på nästan alla dina pass. Inte många som kan ligga på denna mängd tuffa intervaller. Inte underligt att du är så stark och kan utvecklas i den fart du gör.
Samuel sa…
Tack så mkt Tomas, lite stressad över att jag vill hinna ikapp mig själv från förra vintern. Men måste släppa det och låta det ta tid, fast det är hemskt svårt :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift