Inget miljagande..

Många passar ju på nu i mellandagarna att jaga lite mil, Rapha 500 är väl en bidragande orsak till det. Detta är väl rätt bra och passande, men jag kommer inte jaga mil denna vecka. Dels för att det tar för mkt tid, och julhelgen vill jag ägna åt barnen så mkt det går. Sen är det så att långcykling inte är det jag behöver just nu, utan har tänkt lägga ner träningstiden på tempouthållighet denna vecka. Kommer ju träna mer ute än vanligt, och då passar det rätt bra att trycka på lite. Det jag vill uppnå med detta är känslan av att kunna ligga och trycka på, men ändå ha känslan av att man återhämtar sig på platten. För att sen kunna öka farten ordentligt uppför.. Förhoppningen är att kunna ligga på 300w och där återhämta mig, kan man ha det som grund och därifrån ha kraft att öka borde det bli rätt bra 😊

Idag har jag ca 90 min till träningen, så då ska det tryckas på i racefart. Vilket jag hoppas ska ligga kring 330w, men första timmen vill jag försöka hålla 5w/kg vilket är kring 340w. Så kommer få ta i ordentligt idag, och sista 30min blir nog bara ren överlevnad. Men tror inte riktigt jag fixar detta riktigt än, men ska försöka iallafall. Målet till sommaren är 350w första timmen och sen ett snitt på 340w under 2h, så fixar jag dagens mål får jag nästan höja det..
Att ha sådana här mål med träningen är ett sätt att tagga till lite extra, är annars rätt lätt att bara lalla omkring när man kör själv. Men nu tävlar jag mot mig själv, och detta gör att jag kommer vara helt slut efter dagens pass 😅 är nästan lite nervös också...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift