Träna tom

Nu ska jag skriva om nått svårt, vad man väljer att tro på är upp till en själv. För när det gäller träning finns det många sanningar, och alla är vi olika och svarar på olika typer av träning..
Jag har valt att tro på träna lågt tävla högt teorin, men vad är då att träna lågt och vad innebär det? För mig är det inte att träna lågt bara för att man kör innan frukost, visst är man hungrig då men det är inte samma sak som att vara energilåg. För det man vill åt är ju att ha tömda glykogenförråd i musklerna, och dom är kroppen rätt duktig på att fylla upp under tiden vi sover..
Så i praktiken gör jag så här: Kliver upp på morgonen och dricker kaffe, sen kör jag ett högintensivt pass. Detta går ju bra då glykogenförråden är välfyllda efter sömnen, är mest en vana att förtränga hungern. Men sen går jag mot alla hälsoexperter.. För jag fyller inte på med energi efter morgonpasset, utan jag fastar under resten av dagen fram till pass 2. Detta kör jag innan middagen, då är jag inte kaxig.. Passet blir ofta något kring tröskeln, men tröskeln är rätt låg just då. Gäller mest att ta sig genom 30-40min trampande. Efter det blir det mat och då smakar allt gott:-)
Detta har jag gjort 2 gånger i veckan sen november, och jag har fått dom resultat jag vill ha. Gäller dock att man även tränar med välfyllda energidepåer mellan dessa pass, för någon lchf muskel vill jag inte ha.
Kan även vara bra om man inte jobbar som kirurg eller med siffror, för hjärnan är inte så skarp dessa dagar:-)

Detta är ju något som jag testat fram på mig själv, och det funkar för mig. Men är väl inte något som jag rekommenderar till andra egentligen, för det innebär nog vissa risker också. Kanske hade jag fått bättre resultat med någon annan filosofi, men nu kör jag på detta. För det passar med mitt liv och jag vill göra nått nytt:-)
Är heller inte något bra sätt att gå ner i vikt på, för man äter lätt igen allt på kvällen efter dom dagarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack