Inte motivationsbrist men...

Motivationen är faktiskt på topp och jag vill verkligen bara dra igång på riktigt nu, är så taggad för att börja köra race..
Men är absolut inte taggad för att sitta i garaget och nöta grundträning nån vecka till, men det är vad jag ska ta mig genom. Jag vill ju ut i skogen och köra tävlingslika intervaller mm, inte nöta samma gammla skit på Monarken. Men får bita i det sura äpplet och inse att verkligheten är Monarken än, tanken är grundträning i ett par veckor till. Sen börjar det roliga!! Fast är också uppriktigt orolig och nervös inför att dundra fram på stigarna, känner mig faktiskt rädd för att krascha och det är inge bra.. Mkt därför jag vill ut så snabbt som möjligt och börja vänja kropp och huvud med fart på stigarna, så jag märker att det faktiskt går bra..
Sen är ju nästa bekymmer alla sjukdomar som kretsar runt mig, känner att kroppen är påverkad trotts att den är frisk än. Men är tröttare och segare än vanligt.. Det tillsammans med motviljan för grundträningen gör att dagens dubbelpass blir ett enkelpass, men kör hårdare istället på det hoppas jag..

I går testade jag köra 40/20*6*4 ute och det funkade bra, blir lite ojämnare kraftkurvor men snittet håller sig över 500w iallafall. Trött blir man iallafall 😁
Efter det drog jag med Christoffer till några hopp som tinat fram på skolgården,  körde själv för att öka självförtroendet lite också. Men någon stilfull hoppare blir jag nog aldrig... Men lite skoj var det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift