Vad krävs??

https://cyclingtips.com/2017/04/numbers-paris-roubaix-punishing-race/

Delade den här på Facebook för nån dag sen, är rätt intressant att se vilka siffror som krävs för att gå med i ett lopp som P-R. Det som framförallt imponerar är att man gör dessa block med hårda ansträngningar och sen kan fortsätta cykla snabbt, för att nån timme senare igen göra en sån attack. Detta fortsätter under 6h, vilket ju är brutalt!! Så man förstår ju varför dom är proffs... Jag har ju själv rätt bra siffror och kan ju göra liknande w/kg som dom gör, men gör jag en 20a på 5.6w/kg så är jag rätt rökt sen.. Och efter 3-4h har jag inget kvar i benen, detta beror väl på att jag inte har möjlighet att träna på just den tiden. Mina lopp är ju oftast kortare, men skulle kunna döda för den egenskapen ändå. Vill verkligen ha den, men är ju just detta som gör att dom är proffs och inte jag 😉 Men jobbar på för att bli just mer tålig och kunna återhämta mig under loppen, för att kunna öka tempot på slutet av ett lopp. Eller kanske behålla tempot och göra kortare fartökningar, men detta är svårt när man har starkt begränsad tid. Men gör så gott jag kan iallafall och om det ger resultat får man ju se i sommar.

Igår kämpade jag iallafall på med dubbelpass och allt, ska bli skönt när säsongen börjar och dessa dubbelpass blir färre... Tömde ur det sista på eftermiddagen för idag är det vilodag, så nu ska jag vara sengångare hela dagen. Så man orkar cykla några hårda pass i helgen, ska se till att cykla ute. Vägarna börjar åtminstone se bra ut, men ska vara kallt med flera minusgrader så man får klä på sig ordentligt..

Kommentarer

Thomas sa…
För att klara den jämna höga belastningen krävs väl några Kessiakoff-distanspass i veckan, som börjar först vid 6h...
Samuel sa…
Ja och det har jag inte betalt för att göra 😀 Så då får det vara..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack