Helga vilodagen..

Söndag och vilodag från träning idag, den andra vilodagen denna V... Har man gått och blivit kategori kanske?? Nää så är det nog inte, men har betydligt fler vilodagar denna vinter än dom senaste. Men istället tränar jag mer dom dar jag kör, och nog också tuffare pass. Så då behöver man fler vilodar, hör som ihop det där😊

Igår var det sista Vo2max passet denna v som varit en Vo2 vecka, kände mig seg, stressad och inte alls på G. Tänkte att jag försöker bara ta mig genom allt och få det överstökat, men efter första settet på 10min 45/15 såg jag att det nog var nytt rekord för den typen av intervaller. Då intalade jag mig att det var kört och jag bränt mig själv, och andra settet blev jobbigt.. Men höll ihop rätt bra och gjorde det även dom sista 2 setten, sista settet blev ett rekord för att vara sista. Så huvet hade fel och benen var starka igår, känslan innan passen är rätt missvisande ibland. Så istället för att bara ta mig genom gjorde jag mitt bästa 45/15 pass, men det kändes i benen resten av dagen också 😊 👍
Snittwatten på dessa blir i regel lite lägre då man på 15sek delarna går ner så oss mkt i watt, men första igår landade på 408w i NP. Vilket är högre än vad jag gjort tidigare på dessa, så grymt nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack