Stilregler...

Jag gillar ju verkligen cykelsporten, är ju en stor del av mitt liv liksom.. Men finns vissa saker jag tycker mindre om också, en är ju hur vissa saker är organiserad mm men det är minerat område så där försöker jag hålla låg profil..

En annan sak som jag har problem med är olika stilregler och sånt larv, visst är det skoj med fina cykelkläder. Men funktion kommer alltid gå före stil för mig, hellre ett trasigt underställ än frysa i snygga kläder.. Att cyklister ska hånas för att glasögonen är innanför hjälmbanden, eller att styrlindan är lite sne gör mig less.. Fast är rätt roligt att överraska folk också, Italienaren som försökte hänga på mig där nere upp för berget blev nog lite paff.. För inte trodde han att en skäggig gubbe med håriga ben skulle hänga av honom och Cadel Evens 😂
Det viktiga är väl att vi cyklar och har skoj, att börja påpeka en massa regler för hur man ska se ut och vara gör tröskeln att börja cykla högre. Så lite snor, underställ och håriga ben kan bara vara nyttigt för sporten. Cyklar hellre med nån i mjukisbyxor än ngn med designade cykelkläder som knappt vågar skita ner sig, men vi är ju alla olika.. Är väl det som är charmen och alla får ju vara som dom vill, bara man inte tror man är bättre än andra för att man kan alla oskrivna regler..

Nog med sånt nu och tillbaka till träning mm, skulle kört distans idag.. Men med sjuka barn får jag planera om lite, så blir distans på söndag och 2*20min tröskel idag istället. Längtar faktiskt ut till garaget ikväll för att köra mina lågkadens tjugor 😎

Kommentarer

Helt enig👍, det viktigaste är väl ändå att cykla och ha kul.
Samuel sa…
Ja så är det, men finns ju dom som hellre står bredvid cykeln och ser stiliga ut.. 😎

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack