Förebilder

Tror det är viktigt att ha förebilder, när jag växte upp hette mina Maradona och Van Basten.. Sen när jag blev äldre så var Göran Kropp en stor förbild, inte för att jag ville göra hans äventyr men mer för hans inställning till allt. Sen var det en period då jag inte såg upp till nån speciell, visst var jag imponerad av Armstrong när han vann sina Tour de France. Men någon förebild var han aldrig...

På senare år har jag hittat mina förebilder närmare mitt eget liv och tillochmed i mitt liv, det här är ju en blogg främst om träning så då tar jag inte med dom människor som inspirerar mig utanför den världen.. Men när det gäller cykel så har jag inga problem att hitta några som jag gärna ser och lär av och som imponerar på mig! och det här på hemmaplan, mitt mål är att kunna lära mig så mkt som möjligt av dessa. Dom jag imponeras av är sånna som har liknande liv men som gör det mkt bättre än mig. Några har jag lärt känna väl genom åren och andra har man bara träffat snabbt men försöker alltid suga ur dom lite kunskap varje gång, tror på att man ska lyssna på dom äldre:-) Allt för att jag själv ska bli klokare och kunna ha samma focus som dom.. Några av dom jag försöker lära av är Gunnar, Tommy, Benny och Ulf, enligt mig är det 4 gubbar som sitter på mkt kunskap och framförallt har ett otroligt focus och tävlingpsyke. Sen är dom väldigt olika ändå och gör det på olika sätt, så därför försöker jag plocka dom delar som funkar för mig och skapa mina egna rutiner. Men allt med inspiration av dom, varför ska man uppfinna hjulet om och om igen;-)
Tack så mkt för eran inspiration gubbar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift