Bra fart

Inte på hojen då för där går det lite segt just nu.. Men på bloggen, var inne och kollade statistiken igår. Brukar inte göra det så ofta då det inte vanligtvis är så spännande läsning, men efter Billingeracet har jag i snitt fått nästan 100 läsare mer per dag... Jätteskoj:-)  men ger mig nästan lite ångest också, måste man skriva nått vettigt nu??

Dom nya intervallerna jag körde igår är väl inte nya egentligen, men körde dom på ett nytt sätt. Det är 60/30, för ett par vintrar sen körde jag dom rätt mkt. Men då med maxinsats på 60 sekunder, sen bakåttramp i 30 sekunder. Detta upprepades 10-15 gånger, igår körde jag en mer tröskelbetonad variant. Skulle köra 40 min och på vilan (30sek) hålla ca 250w, blev en jäkla skillnad i effekt på 60 sek delen... Trodde att ca 380w skulle vara lagom... Insåg rätt snabbt att det inte skulle funka, så efter 15 min la jag målet på 360w. Det gick bättre och lyckades nästan hålla det hela vägen.. Får hoppas det går bättre nästa gång, nu vet jag ju ungefär vart jag ska lägga mig i effekt från start:-)

Ikväll är vi bortbjudna på middag och när vi kommer hem därifrån ska jag ta mig ut å träna i skogen lite:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack