Krafttrampen MTB 2014

Tänkte passa på att slå ett slag för en tävling här uppe i norr, Krafttrampen Mtb den 14/6 i Skellefteå. Det är 50 km långt på fina stigar och grusvägar, för dom som ska köra Cykelvasan gäller det som seedningslopp. Så passa på att få lite mil i benen och få en bättre startplats till vasan på samma gång, Win Win liksom:-)
Jag kommer finnas på startlinjen, att bara ha 15mil till en tävling är ju värsta lyxen. Ifjol var det just under 300 startande, blir nog fler iår!!

Gårdagens backintervaller kördes i en grusbacke ett par minuter från huset, hela backen tar ca 5min. Nu körde jag inte hela utan det blev kortare och hårdare istället, måste vänja mig med ett viss mått av mjöljsyra:-)
Idag är det vila från träningen, men har fullspäckat schema ändå...

Kommentarer

Håkan.H sa…
Håller med!
Mycket fin tävling och dessutom bara ett "stenkast" bort för oss som bor i norra Sverige.
Körde den 2012 (sjuk i fjol) med hoppas vara med i år.

Vilken cykel väljer du för detta lopp 29HT eller 29FS?
/Håkan
Samuel sa…
Får se, banan är rätt snabb så en HT är nog inte helt fel. Men jag är bekväm så tror det blir heldämpat, kommer nog köra den på alla tävlingar utom möjligen Vasan..
Håkan.H sa…
Ja det är hugget som stucket vilken man väljer!
2012 var det lerigt och mjukt men inte speciellt många eller långa tekniska partier.
Tror att en lätt (min väger 7.8kg) 29HT med inte allt för mycket luft i däcken kan vara rätt melodi...
/Håkan
Samuel sa…
Den blir nog bra om benen är bra:-)
Håkan.H sa…
Så sant!
Bra ben är ett måste för att prestera :-)
/H
Anonym sa…
Skulle du kunna lägga ut liten skärmdump på lycksele och markera ungefär vart du har dina träningsslingor?
Samuel sa…
Ska se vad jag kan göra, får försöka fixa nått:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack