Xco??

Har grubblat och tänkt väldigt mkt på detta, ska jag köra nått Xco detta år??
Kollat för och nackdelar, skrivit listor med +-....

Vad har jag då kommit fram till, jo att jag gillar tävlingsformen med rätt korta och intensiva race. Men med den väg som Xc har tagit är det inget för mig, kalla mig gärna gubben mot strömmen. Men hade jag velat hoppa och trixa på hojen hade jag kört Bmx eller trail.. Känner att jag vill inte köra tävlingarna och vara rädd för att skada mig, och jag känner just nu att jag inte behärskar alla element. Det spelar in en hel del att jag är en extrem tävlingsmänniska också, vill inte hålla på att köra B-linjer mm och förlora pga av det. Men jag hoppas att jag kan lära mig detta och i framtiden kunna köra lite mer xc:-)
Men iår blir det focus på långloppen, tyckte att det var skitskoj i Skövde!! Massor med folk och härlig stämning i målområdet, allt är liksom mer!!

Kommentarer

Håkan.H sa…
Håller med dig fullständigt angående den nya typen av XCO Banor...varför ska man göra allting så jäkla spektakulärt och farligt!?
Även Jenny Rissveds som är XCO/XCE åkare i väldsklass och dessutom tränar bmx samt vunnit downhill SM tycker att det inte alla gånger är så kul på dessa banor: länk till hennes långa blogginlägg från väldscupen i AUS http://www.jennyrissveds.se/2014/05/aus/
/Håkan
Anonym sa…
Nu tar ju även Rissveds många av sina segrar just pga dessa partier.

Tycker att det man ser från olika byggen i Sverige är en bra utveckling och lagom instegsnivå även för veteraner i Sverige. Eller ska teknik inte vara ett delmoment i Sverige utan enbart i andra länder?
Samuel sa…
Säger inte att vi inte ska ha det, för det är ju så sporten börjar se ut nu. Så då måste ju vi också följa med, och skoj att titta på är det också:-) Men för mig är det inte nått jag vill köra, och därför väljer jag iår långloppen.
Håkan.H sa…
Till Anonym!

Ang Jenny Rissveds så fast hon är en superduktig teknisk XC cyklist så tycker även hon att det är obehagligt och småfarligt när arrangörerna trissar upp svårigheterna. Om hon har problem så hur blir det inte för de flesta andra?
Visst man kan ju välja om man vill ställa upp på sådana tävlingar...men var det inte fler cyklister som förbundet och arrangörerna vill ha till sina tävlingar?
/H

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack