Bra förebilder.

Tror det är viktigt med förebilder, dom inspirerar och visar att det är möjligt. Jag började ju rätt sent med Mtb, men ändå har man ju skaffat sig förebilder. Här i Sverige har vi ju väldigt bra förebilder inom Mtb, både Emil Lindgren och Mathias Wengelin är fantastiska ambassadörer. Alltid trevliga och tar sig tid att prata och sprida cykelglädje, dom 2 är förebilder för mig. Men har andra också, som har lärt mig betydligt mer. För Emil och Mathias träffar man ju inte ofta..

Det jag lärt mig mest av är mina 2 långa resor till Brasilien och Sydafrika, har ju kört 2 masters VM där. Själva tävlingarna har varit stora misslyckanden, med skador och krascher mm. Men under dessa resor har jag bott och umgåtts med personer som har ett stort kunnande, och som gärna delar med sig till en mer oerfaren gubbe. Benny Andersson, Tommy Olsson och Gunnar Töjren är dom som inspirerat och lärt mig otroligt mycket!! Dessa tre herrar är otroligt kunniga och ambitiösa, tror många av våra hårt satsande juniorer skulle ha nytta av att se och lära av dom. Inget lämnas till slumpen av dom, och dom vet exakt vad som ska göras. Är otroligt imponerad av dom!! Så har varit som en svamp när man haft chansen att lära av dom, men sen gäller det att hitta sitt sätt att förbereda sig. Så tror jag är en blandning av dessa tre i mina förberedelser, har liksom plockat det som funkar för mig.
Så ha förebilder och inspireras, men våga också gå eran egen väg samtidigt:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Tack grabben! / emil
Unknown sa…
Jag är fan imponerad av dig ;)
Samuel sa…
Tack så mkt Jan:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack