Måste sova mer

Oj va trött jag är nu, men kan bara skylla på mig själv. Vet ju om att Isabelle vaknar vid halv 6, så då är det ju bara att lägga sig i tid... Men gör jag det?? Nä man sitter och ser tv för länge, sen vill jag alltid läsa lite innan jag somnar.. Inatt sov jag 4.5h, vilket ju är under all kritik. Får väl göra som Henrik Öijer och sätta upp en sömnmål i timmar, eller en tävling i sömn.. Då kanske man skärper sig!

Igår var tanken att köra något utomhus, men var inget roligt väder.. Så satte mig i garaget och körde ett kort monarkpass, blev 60/30 där jag ligger över under tröskel. Körde 20min så hårt jag orkade, fick ihop ett snitt på 370w. Riktigt bra med tanke på hur jag tränat sista tiden, var ju 9ionde dagen på rad med träning. Så ska nog kunna höja det senare denna månad, måste väl få ihop en tjuga till kompiskampen. Men där lär man ju vara chanslös nu när man även får poäng för ökning i W, för jag tycker mitt mål på 4% ökning är högt satt. Men såg att redan nu finns det dom som ökat 14%, så då får man inte många poäng för några få %.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi kan byta. Dina totalwatt mot min ökning i %.
Samuel sa…
Haha 😁 kanske behåller jag min watt;-)
Samuel sa…
Men vill även ha en minst 10% ökning, då jäklar:-)
fasen!!!... idag skulle simon upp kl 4:00 men sån tur var så fick vi honom att somna om i våran säng och sedan fick jag sovmorgon till 6:45. Det var länge, länge sedan jag sov så länge :-) Får jag sova ca 7 tim per natt så funkar jag bra! Men det innebär ju att man måste i säng senast 22:00-22:15 då simon oxå vaknar mellan 5-5:30 som oftast. Ska bli riktigt lyxigt när Simon blir lite äldre och sover lite mera på mornarna. Iza var likadan men vid 5-6 års ålder så börja hon sova längre på mornarna.
Känner igen mig grabbar. Vi har detsamma här hemma. Lillgrabben är sjukt morgonpigg, alltid. Den stora gillar att sova lite längre typ 06.45 :)
Kvällen är ju skön att hänga lite i soffan och bara få vara. Värst är ju när vi hittar på någon bra film som slutar sent... Jaja, lär ju få leva lite ibland men säger också att 7h är optimalt. Kör hårt grabbar!
Känner igen mig grabbar. Vi har detsamma här hemma. Lillgrabben är sjukt morgonpigg, alltid. Den stora gillar att sova lite längre typ 06.45 :)
Kvällen är ju skön att hänga lite i soffan och bara få vara. Värst är ju när vi hittar på någon bra film som slutar sent... Jaja, lär ju få leva lite ibland men säger också att 7h är optimalt. Kör hårt grabbar!
Samuel sa…
Ja får man 7h är det perfekt.. Men är ju så skönt att slappa i lugn och ro i soffan på kvällen. Kör hårt själva nu!! Håller tummarna för en OS-plats till sommaren Emil!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack