Sena reflektioner..

Satt för nån dag sen och tänkte hitta positiva målbilder från den gångna säsongen, tänkte då att LL-SM borde man ju ha positiva minnen från.. Men när jag tänker tillbaka på känslan under loppet var den inte bra, cyklade mest omkring och kände mig sur. För hade lovat mig själv att satsa allt, hellre vägga än gå safe. Vad hände då jo missade första tempohöjningen, och då sprack det av och jag blev sittande i andra gruppen.. Hade inte ens koll på hur många det var framför oss, så var rätt bitter under loppet. Tävlingsnerven var inte där, var först sista 1.5 milen som den kom fram. Blev sen nöjd när jag fick veta att jag kommit 5a, men blev lite förvånad över mina känslor nu i efterhand. Blev ju ett bra resultat, men känslan under loppet var kass. Så inte alltid dom bra loppen känns positiva...

Sen vad jag nu med lite distans tycker om hur allt sköttes efter loppet, ja det borde jag nog hålla för mig själv... Men får väl skaffa mig ovänner då, för orkar inte hålla käften. Scf representanter skötte sig bra, så inget ont om dom. Men tävlingsledningen gjorde däremot inte sitt jobb bra, för är ju bara att inse att regler tydligen inte gäller lika för alla. Är rätt tydligt att man försöker dölja sitt eget misstag att tillåta täten åka fel, detta genom att inte tala om det.. Inte en enda kommentar om denna felåkning, såg att på deras Facebook sida så hade Niklas kommenterat att det skett en felåkning. Men den har dom inte besvarat.. Vill absolut inte ta från dom fyra i täten att dom var bättre än oss, men regler är väl regler... Undrar vad som hänt om även jag, Fredrik och Johan åkt fel... Kan bli ännu mer konspiratorisk, men ska låta bli. Så nu ska jag sluta vara bitter över detta, men 10 000 kr hade varit ett bra tillskott i tävlingskasssan... Får se till att använda detta som motivation istället:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack