Seg och stark

Kan man vara trött, sliten och seg men ändå stark? 

Tydligen kan man det:-) För var inte kaxig i morse, kände mig svag och trött. Ville inte alls träna, men med bara 3 dagar lagt denna period så släpade jag mig ut till Monarken. Tänkte att jag kör väl så många jag orkar och blir det fler än 8 är jag nöjd.. Var alltså mina 60/120 intervaller som skulle avverkas, dom 2 första var jag seg på och känslan att det inte skulle bli många satt kvar. Sen kändes alla liksom lika sega, men blev inte värre och på vilan återhämtade jag mig bra. Så efter 8st insåg jag att detta går ju bra... Blev totalt 13 hela och 30sek på nr 14, detta är rekord för mig på 560w:-) Har tränat 8 dagar i rad nu så detta var inte ngt jag förväntade mig, men trevligt att överraska sig själv positivt. Nästan lite impad över mig själv, om man ny får vara det.. Ett pass kvar idag, sen är det bara 2 pass kvar under lördag och söndag. Så inte långt kvar nu innan jag fixat dessa 5v, har gjort en del framsteg under denna period. Men dom tar vi när jag sammanfattar hela perioden på måndag:-)

Satt förövrigt och diskuterade lite vapenlagar igår med en svensk som nu bor i USA, tappade lite av min tro på mänskligheten då.. Hur kan man tycka att det är varje människas rättighet att få äga ett militärt automatvapen?? Enligt mig finns det tre kategorier människor som ska ha rätt till vapen, poliser, militär och jägare/tävlingsskyttar. Vi andra har inget behov av vapen... Men men detta är ju min personliga åsikt, finns tydligen andra som inte tycker så..

Kommentarer

Anonym sa…
Är det intervallen som är 120 eller vilan? Du kommer bli grym till säsongen.
Samuel sa…
Som tur är är vilan 120:-)
Gross sa…
Hej.

Hur mycket stryka kör du emellan cykel passen? Typ knäböj, mage osv? Eller kör du enbart på hojjen?😀
Samuel sa…
Kör ingen gymträning, körde väldigt mkt sånt under tiden jag spelade fotboll.. Nu kör jag all benstyrka på cykeln, tunga växlar och låg kadens. Försöker köra bål 1 gång i veckan, men är dålig på det plötsligt är jag lat när det ska göras:-) måste försöka bättra mig där, men gissar att eftersom jag inte haft problem med rygg och så är motivationen att träna det rätt låg...
Ja de är,ju bål o ben som är de viktigaste😀 Jag har spelat hockey hela livet så är ganska bra grundtränad så borde räcka en bit😀
Samuel sa…
Ja med den grunden tror jag benstyrkan räcker:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift