Hålla sig frisk.

En av dom viktigaste sakerna för att kunna utvecklas är att hålla sig frisk, nån liten förkylning här och där gör väl inget.  Men blir det för många är det inte bra, då måste man se över varför man blir sjuk.

Kan bero på massor, tränar man för hårt är man mer mottaglig. Så vilan och kosten spelar stor roll, men det är bara en del.. Man måste även försöka undvika bacillerna, för mig som jobbar och har 3 barn i skol/dagis åldern är det omöjligt.. Men att minska utsattheten kan man göra, själv tänker jag mig för ute.. Skulle aldrig tex trycka på knapparna på kortterminalen inne på Ica.. För hur många fingrar har inte varit där.. Tvätta händerna är viktigt såklart. Sen skulle jag aldrig gå in i en spinningsal el liknande, sitta där inne och flåsa med 20 andra. Behövs bara att en är sjuk då... Men att bli alltför överdriven tror jag inte hjälper en, om man inte utsätter sig för några baciller blir man nog väldigt känslig. Så lite lagomt med baciller så kroppen lär sig stå emot är nog bäst:-)

Jag har faktiskt inte varit ordentligt sjuk på över 2 år, haft nån dag jag fått vila då jag känt mig krasslig. Men inget längre period, vilket är en del av förklaringen till att jag utvecklats. Finns ju många fler också, men om man är sjuk kan man ju inte träna.. Tar detta som ett tecken på att jag tränat på rätt nivå, och lever rätt sunt. Så falukorv och godis är hela hemligheten;-)

Idag ska jag försöka ta mig ut och cykla lite, men blir först ikväll då sambon jobbar hela dagen. Sen var första tuffa veckan klar, hoppas kunna hålla planen över hela julen. Men är ju mkt annat som ska göras också, och familjen går före träning:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack