Långloppscupen 2016

För ett par dar sen släpptes programmet för långloppscupen, med lite fantasi hade man ju redan kunnat kolla upp dom enskilda loppen innan. Men hade ju kunnat dyka upp nått nytt lopp, men icke detta år. Saknar ett lopp lite längre norrut, men verkligheten är nu på detta sätt.. Så bara att planera efter det! Det drar igång den 14 Maj med Billigen, där vet jag dock inte om jag kommer stå på startlinjen. Det är över 100 mil ner, och så är tävlingen en lördag. Vilket betyder att jag måste ta 2 semesterdagar, och att sitta själv i bilen ner dit känns jobbigt. Gillar racet då skulle gärna köra, plus att det skulle vara bra för totalen i Cupen. Men kör inte ner själv! Så om jag ska ner dit är det om jag får sällskap och det går lösa med ledighet mm, bättre för mig med söndagstävlingar.. Men sen i Falun ska jag köra och sen Lida, måste ju få ihop minst 6 tävlingar där jag kommer i mål.. Så kommer bli ett gäng mil i bilen, men har ju ett av årets stora mål i denna cup så bara att bita i:-) Är ju mitt drömmål i dessa tävlingar som ska hålla motivationen uppe hela vintern, men kommer bli nästan omöjligt att nå det målet. För verkar som det satsas mer än nånsin där ute i landet, men är ju därför det är ett drömmål.. Realistiska mål är inte lika skoj:-) Skulle vara skönt med värme också, kan ingen miljardär ge mig 2 månader i Sydafrika i Jan-feb??;-)
Viloveckan fortsätter annars som den ska, men känner mig alltid seg och lat dessa veckor. Fast vet att vilan behövs, så bara att slappa vidare:-) planerar även upp dom kommande 5v träningsperiod, ser ut att kunna bli lite mer mängd under den tredje veckan. Alltså mellan jul och nyår, det är ju alltid välkommet:-) Så hoppas vädret tillåter det också..

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker ska gå all-in när det gäller att göra tävlingar i långloppscupen. Det är ju dit stora mål så att inte köra alla som bara går kan jag tycka är dumt med tanke på den satsning du gör. Vore tråkigt om du ångrar dig efter säsongen att du inte körde mer tävlingar. Och ska du skippa någon tävling måste det vara bättre att göra det i slutet av cupen. Ger dig ju bättre marginaler i totalen om det skulle bli någon DNF.
Samuel sa…
Du har helt rätt, kommer försöka köra så många det bara går. Vill ha nån tillgodo som du säger:-) Så hoppas kunna köra Billigen och kanske bara stå över en tävling. Men är även en ekonomisk fråga, rätt dyrt med resor mm. Men ska försöka hålla nere kostnaden så jag kan åka:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack