Ljusare

Jaha då har vi kommit till den dag som är mörkast av alla, men imorgon går vi mot ljusare tider:-) Snart är våren här.. Näää nu ljög jag, många månader kvar till dess!!

Satt igår och skrev ner lite nya watt mål, tycker det är bra att skriva ner dom. Blir tydligare så, och jag gillar tydligt..
Kör rätt många av mina mål i watt, speciellt under vintern. Har ju ingen att tävla mot då, så då tävlar jag mot mig själv. Ett bra sätt att pressa ur det som går under varje pass är det också, sen under sommaren släpper jag watthetsen lite:-)

Vad var då mina nya mål, jo så enkla som ett 5min och 20min mål. Att i 5 min kunna hålla 455w och i 20 hålla 390w, som vanligt högt satta.. Men det är ju så jag jobbar:-) hur når man då dessa på bästa sätt, jo tränar stenhårt!!
Tror även det är bra att då köra lite kortare intervaller på högre watt, för att benen ska vänja sig..
Så i morse klämde jag av 20 st en minutare med 30 sek aktiv vila mellan, körde dom på 450w. Så fick på 30 min ihop 20 min på 450w, det känns som ett bra pass:-)
Efter jobbet blir det tröskeln som ska jobbas på...

Kommentarer

Samuel sa…
Tack:-) Når jag målen är jag ännu starkare..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift