Dålig motivation

Ja ibland är inte motivationen på topp, igår var en sån dag för mig.. Morgonpasset med 60/120@560w gick inte bra, kroppen var slö efter väldigt mkt mat och godsaker. Fixade 10st och det är godkänt men inte bra, så lite sur efter det.. När det var dags för kvällspasset hade kl hunnit bli över 21, och motivationen var noll. Men tvingade mig ut i garaget ändå, brände där av 15st 30sek spurter på nästan max. Var klart på 30min, det var vad jag hade psyke till då..

Idag ska jag köra lite tröskelintervaller, får se om det blir ute eller inne. Är jäkligt isigt ute och jag har inga dubbdäck... Men planen är 4*10 min, med raceöppning första minuten.. Så hoppas skallen är med mig idag:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Hehe.
Sorry, men skönt att höra!!
Du verkar ju ha sånt ruggigt psyke annars, så skönt att höra att det finns dåliga dagar också.
Jag brukar trösta mig med att dåliga dagar måste finnas för att de bra ska vara bra... Typ.

Kör hårt!
//Martin
Samuel sa…
Haha ja kan då trösta dig med att jag ofta får tvinga mig själv att träna:-) Men jag tror inte motivationen kommer av sig själv, utan man måste kämpa och när man då klarar av det blir det lättare att motivera sig. För hade det varit lätt skulle alla människor vara vältränade:-)
Anonym sa…
Visst är det så.
Det är "aldrig lätt". Men när man läser träningsbloggar är det ibland lätt att känna sig lite kassare än man borde...
//Martin

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack