Flytta gränserna..

Första veckan denna period klar nu, och den gick bra. En av dom tuffaste veckor jag gjort, blev 10pass och 15h..

Men denna period har temat flytta gränser, så då är det bara att bita i.. Tror man ibland måste göra så, annars fastnar man i invanda mönster. Och då slutar kroppen utvecklas, för om jag nu ser att jag fixar detta ja då är det ju detta som blir det nya normala.. Första veckan skulle jag helt enkelt köra mer och hårdare än normalt, denna andra vecka blir lite annorlunda. Den har rubriken "all-in" , ska helt enkelt köra lite för hårt på alla pass.. Kommer bli mer intervaller och inte lika mkt tid denna vecka, passar bra en julvecka för en familjefar. Men vet att dessa veckor tar rätt hårt, som exempel kan jag ta morgonens pass. Kör normalt intervaller i 30 min på måndag morgon, i morse höjde jag belastningen så att jag inte orkade mer än 21min. Fick då ta en minuts vila och sen sänka belastningen för att ta mig igenom dom sista 9 min, grymt jobbigt var det!! Men är nyttigt att gå utaför sin lilla bubbla:-)

Nästa vecka kommer att ha rubriken distans, men mer om det då:-) För nu ska jag försöka överleva denna först..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack