3mån

Förra fredagen var det 3 mån sen jag blev 3 barnsfar.. Hur känns det då?? Jo riktigt bra:-D

Får ibland pikar och lite lättare ifrågasättningar om att jag som tränar så pass mkt inte kan hinna med familjen, och att jag kanske inte prioriterar dom.. Sånt gör mig lite ledsen! Familjen kommer alltid i första hand för mig, tränar bara på ett sånt sätt att det inte drabbar dom. På veckorna väcker jag dom två äldre vid halv 8, för att börja göra sig redo för dagis och skola. Vissa dagar har jag då tränat innan. När jag sen lämnat dom på skolan, drar jag till jobbet för 8 tim jobb. Hemma halv 5, sen är jag med barnen tills dom sover. Efter det är det dags för träning.. Helgerna kliver jag upp med barnen och är med dom hela dagarna, försöker nån dag ta mig ut och träna på dagen. Så under en vecka är det max 4 tim som jag inte är med familjen, förutom arbetstiden då. Men den går inte att göra så mkt åt, och det är ju också för att vi ska ha mat på bordet..
Sen älskar jag att träna och det gör mig till en gladare och aktivare pappa, tror jag orkar med mer aktiviteter med barnen än många andra. Så summa summarum anser jag mig vara en bra pappa, trotts att jag gör en hård satsning på en konditionssport!! Så familj är inget hinder för det, krävs bara att man tänker till lite mer. Eller som i mitt fall, tar hjälp av nån som tänker på vissa delar av pusslet:-)

Nog av mitt försvarstal nu:-)
Känner mig lite sliten av träningen nu, men det gillar jag. För då vet jag att när jag får tid att återhämta mig kommer jag att bli starkare:-)

Kommentarer

Jag håller med. Träning gör dig stark och positiv, och då orkar man med familj och arbete på ett annat sätt.

Vi som har familj gör ju också vårt yttersta för att alla delar ska bli bra, och det låter som du har ett mycket bra upplägg.
Samuel sa…
Ja gäller att hitta ett upplägg som passar, för att träna med dåligt samvete funkar inte heller. Tror mig har hittat det som passar mig:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift