Skräpaxel...

Smällen jag fick i Sydafrika när jag slog sönder axel och nyckelben tog rätt bra, var ju rätt snabbt tillbaka på cykeln och kunde säkra xc-cupen. Då kan man ju tro att det inte var så allvarligt, men tyvärr så är det nog rätt illa ändå. Har fortfarande ont mellan varven, men framför allt strular det i axeln och skuldrorna. Har nästan konstant nackspärr och skuldrorna är stela nått förbannat... När jag cyklar ute kan jag knappt titta över axeln, och blir snabbt som ett järnspett på hojen. Måste försöka få ordning på detta, trodde väl att det skulle ge med sig av sig självt. Men verkar vara dåligt med det och nu börjar jag vara less på att ha ont!!

Annars har väl helgen varit bra:-) Men nu är det jobbarvecka igen.

Kommentarer

Mikael sa…
Trapezius kanske behöver lite massage eller stretching? Min nackskada gör mig stel ibland och då är det just den muskeln som ställer till det.
Samuel sa…
Tror mkt beror på att jag snedbelastar pga försvagad muskulatur och smärta.. Så behandling för att lösa alla knutar sen försöka träna upp axeln igen borde ge resultat.
Mikael sa…
Jo, det ligger nog mycket i det. Mina problem beror mycket på att jag inte tränat på väldigt länge. Men det är svårt att motivera sig när smärtan blir så stor efter träning. Även om jag kör rehab från sjukgymnast. Jag har lite övningar från min sjukgymnast om det skulle vara intressant :)
stefan sa…
Köp ett par lätta hantlar (typ 1,5 kilo) o träna lite passande övningar ett par gånger i veckan så är du snart bra i axeln. Jag blev i alla fall bra snabbt i mina axlar efter att ha gått i 1,5 år av svaghet o smärta efter skridskovurpor o cykelvurpor mm.
Man ska inte komplicera till skaderehab för mycket. Bara att köra det som känns bra, så blir det bra snart Och du är ju bara unga grabben än Samme så du läker snabbt. :)
Samuel sa…
Ja har nog koll på vad som måste göras, men det ska ju göras också.. Så bli att hålla det enkelt:-) Är ju bortskämd med att läka ihop rätt fort och bra, sen är det ju både bra och dåligt att smärttröskeln är rätt hög. Kör ibland på för länge på ren tjurskalle...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift