Anmäld

Så då var man anmäld till dom första racen, Billingeracet och Långa Lugnet har nu fått in min anmälan:-)

Ska bli skoj med långlopp, är ju rätt annorlunda mot XC.. Kommer ju in en stor faktor till, taktik!! Är ju inte bara att stoppa huvet under armen och köra på långloppen, gäller ju att vara smart och hushålla med krafter. Har kört ett par längre lopp här uppe, men har då haft dom som träning och sett till att dra så mkt som möjligt för att bli ordentligt trött. Nu kommer jag ju vilja prestera så bra som möjligt och då får man nog tänka lite annorlunda, får bli en wheelsucker helt enkelt:-) Om någon vill att jag ska dra så kommer jag spela ur småbarnskortet, så det vill till att ni har 3 eller fler småbarn där hemma innan jag drar;-)
Är grymt sugen på att få dra igång säsongen nu, synd bara att det är långt kvar...

Kommentarer

Jocke sa…
Först anmäld i elitklassen på Långa Lugnet ser jag. Snyggt :-)

Kommer du köra krafttrampen MTB i år?
Samuel sa…
Japp jag kommer köra Krafttrampen, måste ju försöka försvara segern:-)
Jan Erik sa…
Hur mycket förstaprispengar kan få dig att skippa Engelbreksturen 27/7 och vinna Tolvtjärnsloppet i Övik i stället? Jag måste ju sätta upp ett mål med budgeten och sponsorförsäljningen. Jag ville ju inte krocka med Sverigecupen XCO, XCE i Härnösand och tvingades lägga mig på ett Långloppscupsdatum :-(
Samuel sa…
Jag kommer att köra Tolvtjärnsloppet:-) Vill inte missa det iår.. Ja kan vara svårt att få in loppen utan krock, men för min del känns det skönt att inte behöva åka så långt.
Ses i sommar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack