Cannondale Scalpel Carbon

Den andra cykeln jag testade lite mer på demodagen var ju Scalpel, detta är ju en riktig racehoj. Med låsta dämpare blir den helt stel och svarar på allt, med öppna dämpare sitter man och trampar över det mesta. Efter den svängiga handbyggda banan gick den riktigt bra, kände mig trygg i varje kurva. Körde den även efter en stig som var grymt stenig, hade problem med HT efter denna. Hittade inte flytet då, med Scalpel var det bara att trampa:-) Den känns snabb trots att den är heldämpad, vilket jag inte är van vid från den big99 som jag körde tidigare. Den var väl rätt snabb men kändes som en lastbil.. Scalpel kommer vara mitt förstahandsval under 2016, för den är snabb och nog snabbare än Habit. MEN kommer testa dom mot varandra, för det jag inte vet är om den energi man sparar på att köra Habit, kanske gör att man orkar hålla tempot längre.. Den som lever får se helt enkelt:-)
Idag börjar ju en ny träningsvecka, blir den 4e i min 5 veckorscykel. Den blir lite annorlunda än dom tidigare, måste ju planera efter det övriga livet. Har ju en sambo som jobbar kvällar och helger, vilket gör att jag tänkte testa lite annat upplägg denna vecka. Ev blir det en elofssonvecka.. Då får jag helgen fri och slipper tränga in nån träning där, får se om jag orkar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack