Höstvila eller inte..

Från många håll kan man ju höra hur viktigt det är med att ta en ordentlig höstvila, ladda batterierna mm...
Själv tycker jag man ska känna efter själv, behöver jag vila eller inte. För min del känner jag att jag inte behöver det, jag har motivation och vill träna. Varför ska jag då ta ett break?? Som småbarnsförälder räknar jag dessutom med nån sjukdomsperiod, då får jag ju vila. Sen om motivationen tar slut i jan-feb nån gång, ja då tar jag en veckas vila då. Jag tog en vecka efter LL-SM med vila, sen har jag kört på. Räknar nu med att träna på hårt till Maj nån gång, för då kanske man börjar kunna tävla lite:-) För jag gillar ju att cykla och träna, annars skulle jag inte hålla på. Det bästa med detta är ju att tänja på gränsen för vad kroppen klarar, för nästan alltid upptäcker man att den fixar mer än man trodde. Ska bli intressant att se om jag klarar av att flytta min gräns denna vinter, antingen går det eller så brakar det;-) Men ingen minns ju en fegis!!

Kommentarer

Rätt tänkt, vila är bra om man känner för det mentalt
Samuel sa…
Ja vila gör man när behovet finns:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift