Måndag..

Måndag igen och en ny vecka, efter en härlig helg är det nu dags att ta tag i denna vecka. Började den med ett riktigt tufft monarkpass innan jobbet, så man vet vart skåpet står denna vecka. Blir 3e veckan med bra träning nu, och än så svarar kroppen bra. Känner igen hur den reagerar från förra vintern, men nu när jag börjar utan att först haft en svacka eller skada ligger jag högre än vad jag brukar denna årstid. Kör samma watt som jag gjorde i början på sommaren, så om jag bara orkar och kan hålla i detta borde det kunna bli bra till nästa vår:-) Tror väl inte det är möjligt att höja mig lika mkt som jag gjorde till iår, men kan jag bara göra en liten förbättring räcker det ganska långt. Som exempel kan jag ta passet från imorse, körde 45/15 intervaller. Kör då på 435-440w i 45sek sen 15sek vila, upprepar detta tills jag inte orkar mer. Idag tog jag mig till 30min, effekten sjönk något efter 25min men vill köra minst 30 min. Om jag här bara orkar köra i 35min till våren är det kanon, så där ligger mitt mål på detta pass. Har aldrig orkat mer än 30 än, så att göra den förbättringen kan vara skillnaden mellan att orka gå med eller behöva släppa..
Ska skriva ihop nån vettig utvärdering av Habit och Scalpel också, får se när jag får tid till det bara:-) Men ska bli skoj att testa dom mot varandra under vintern och våren!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack