Helg

Så skönt med helg nu, visserligen jobbar min bättre hälft. Men ändå härligt att bara få vara hemma och greja, har idag dessutom helvila från träningen. Så blir en massa andra saker som ska fixas, bla en älgstek till kvällens middag:)

Jag nördar ju gärna ner mig i saker, just nu är det mkt tankar om taktiken på långloppen.. Går genom olika scenarion i huvet och hur man skulle agera, men är ju så mkt som kan hända under ett lopp.. Så har kommit fram till att det är bäst att vara så stark att taktik blir onödigt:-)

Börjar även dyka upp datum på lopp under nästa år.. Finns så mkt jag vill åka, men så lite tid... Obbola challange helgen efter midsommar ska köras, Billigen tror jag var 14/5. Långa lugnet är väl sista helgen i maj som vanligt, dom 2 långloppen vill jag köra. Lite för att sen avgöra hur mkt tid som ska satsas på långloppscupen... Sen hittade jag ett nytt spännande lopp, Ragunda 100. Ett 16 mil långt lopp i närområdet, drygt 25mil dit tror jag. Det var den 27/8 och jag vill cykla det, skoj med fler race här uppe:-) Läste även nått om att Xc loppet i Härnösand återkommer, och då som uci race:-) Stod då med i den internationella tävlingskaledern.. Så då måste man ju köra lite Xc.. Kommer i dom fall jag måste välja mellan lopp här uppe och lopp neröver alltid välja lopp här uppe, lite lokalpatriot måste man vara:-) Vill ju att loppen här uppe ska fortsätta växa och frodas!!

Kommentarer

Miller sa…
Hoppa du kommer 27/8 till Ragunda, tror du blir lite själv annars. Är själv anmäld till 27/8.
Sedan blir det lite roligt att se hur du tänker på upplägget inför ett 16 mils lopp eller kör du på som vanligt?
Samuel sa…
Haha ok skrev fel datum:-) Får ändra.. Ja får nog skriva lite om upplägget sen, blir skoj att testa iallafall!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift