Vilovecka

Har ju min vilovecka nu, passar då på att köra lite pass jag annars inte kör. Men som funkar bra som referenser, då jag gjort det tidigare år.

Igår blev det ett maxtest, funkar så att man börjar på 70w sen höjer man 35w varannan minut. Sen kör man tills det tar stopp.. Jag kör med 70 i kadens för enkelhetens skull, är bara att lägga på 0.5 kg varje gång då. Tog igår stopp efter 1.30 på 455w, som alltid tycker man att det skulle gått spurta lite till.. Men det var nog mitt bästa test jag gjort, men varit lättare förut så Vo2max har nog varit bättre.
Men 78ml/kg är ju inte kattskit:-)

Idag körde jag fyror, det händer inte ofta längre.. Drog på rätt hårt och tappade lite på sista, men snittet hamnade på 6.11w/kg. Så inte så dåligt det heller för att vara oktober:-)

Imorgon blir det ett lugnt rullpass tror jag,  ska ju vila upp mig denna vecka.

Kommentarer

Anonym sa…
Tjenare!
Hur räknar man fram sitt vo2max efter den genomköraren? Vore skitskoj att testa själv.
Kör hårt i vinter och blogga på... Vi är många som läser! :-)
Samuel sa…
Finns en app som heter Fitness test till Android, säkert till Apple också.. Sen letar man åt watt max test och kör:-) Tror även det finns på nån hemsida, testa googla health calculator.
Samuel sa…
här är adressen till testet:-) http://www.health-calc.com/fitness-tests/watt-max-test

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack