Fatbike race

Igår körde jag det planerade passet ute på skoterspåren, en timme ungefär i bra fart. Men hade lite svårt att hitta det där lilla extra igår, men blev nog ändå ett bra pass:-)
Körde på en fatbike som jag lånat av en kompis, är ju sugen på en själv och vad är då bättre än att testa ordentligt!? Är rätt häftigt att kunna köra så pass bra på spåren trotts att dom är mjuka just nu, går ju rätt tungt men så är det ju för alla i snön. När man ändå bara tränar så är ju det viktigaste att bli trött, inte att det går snabbt.. Tycker dock att den är svår att få med sig i tvära och snabba kurvor, den är rätt understyrd känns det som. Sen på dom smalare upptrampade stigarna är det svårt att få plats, men det har ju sina naturliga orsaker.. Som vinterhoj är en fatbike ett riktigt bra alternativ, gör det enklare att ta sig ut i skogen även på vintern. Så hade jag möjligheten skulle jag köpa en, Cannondales alternativ FatCaad verkar också ha en bättre geometri än denna. Framförallt har den betydligt smalare mellan pedalerna, vad jag läst så är det den modell som är mest lik en vanlig hoj i den frågan. Vilket nog kan vara viktigt om man ska byta mellan olika cyklar ofta...
Så till nästa vinter får det nog bli en Fatcaad, med en dämpad framgaffel också:-) Men denna vinter får jag nog klara mig, min Habit kommer ju om en månad ungefär så det är inte synd om mig:-)

Idag blir det ett eller två pass, får se hur tiden räcker till helt enkelt..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack