V1

Måndag igen och en ny vecka på G, 5e och sista veckan i min träningsperiod. Så nu ska allt vridas ur innan jag får vila lite mer nästa vecka, trött och sliten igår så får hoppas det går bättre idag. Kan behövas då det är dubbelpass på schemat :-)

För er som läser här och har intresset så redovisar jag ju nästan alla pass, så ni har nog rätt bra koll på min träning. Men tänkte ändå ställa upp förra veckans träning, så får man en bättre överblick. Detta är tuffare än nån vecka under Förra säsongen, men tanken är att träningsveckorna ska se ut ungefär så här fram till Maj nu..

Må: FF 45/15 * 30. Vo2max
        IM 60/30 tröskel i 40 min

Ti: Stegpasset i 70min på tc, sen ut och trampa lugnt i 2h. Totalt 190min

On: 30/15*13 * 3 med 3 min vila mellan varje set. Tufft Vo2max.
  kvällspasset. 3*10min tröskel med raceöppning första minuten.

To: Vila

Fr: FF 60/120@560w *13.
      IM 60/30 i 30min tröskel

Lö: TT ute i 55min

Sö: lugnt och fint i 2h på Monarken, för kallt ute..

Totalt tid denna vecka blev ganska exakt 11h, hoppas kunna hålla veckorna över 10h nu. Förra vintern låg jag på ca 7h per vecka, så blir då förhoppningsvis mer tid denna vinter. Men även intensiteten är högre på passen, skruvar upp allt lite helt enkelt:-) Måndags och Fredagspassen är gjorda under fasta, dvs att första måltiden intas till middagen då båda passen är gjorda.

Kommentarer

KJ sa…
Vad är "stegpasset"?
Samuel sa…
En intervallstege där jag börjar på 10min sen 9,8,7,6,5,4,3,2,1 min med 1 min vila mellan varje steg. Effekten ökar med 10w för varje steg.. Börjar en bit under tröskeln men slutar en bit över, sista minuten är max. Jobbigt!!
KJ sa…
Ok. Jag antar man ska passera tröskeln ganska tidigt i stegen? Annars låter det ju inte så jätteläskigt... :)
Samuel sa…
Tröskeln kanske passeras 6-5min steget, man får testa vad som funkar. Det blir jobbigt pga att man tröttar ut sig i början, och sen ska man börja på ta i...:-)
Fredrik sa…
Stegpasset! Smart. Det ska jag testa i veckan/Fredrik H

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack