Fram till Maj.

Nya året har just börjat, men som cyklist började mitt 2016 den 21 september 2015.. Det var då jag drog igång träningen mot 2016, så har varit igång ett tag nu:-) Har fått många uppmuntrande ord om att jag orkar hålla i träningen och motivationen så länge, sen har vissa påstått att jag började alldeles för tidigt och kommet peaka till jul.. Men min plan har ett annat avslut:-) Började tidigt med hård träning och har sen dess kört som jag gjorde som mest under våren 2015, lite mer tillochmed. Men detta har haft ett syfte, och det har varit att få kroppen att tycka detta är rätt normalt. För nu ska jag höja nivån ett steg till på allt, och det hade inte gått om jag inte haft denna period först. För jag strävar aldrig efter att bli lika bra eller träna lika hårt som förra året, utan jag vill alltid ta nästa steg. Då måste man se till att träningen utvecklas, aldrig låta kroppen bli bekväm för då slutar den bli bättre.

Så under dom 2v som är kvar av denna period ska vara riktigt tuffa, sen är jag halvvägs in i vinterträningen. Har då gjort 3 st 5v perioder + 2 lugnare veckor mellan. Sen är det 3 till såna perioden fram till början av Maj, dom veckorna kommer vara välfyllda. Utmanar mig själv lite med detta, men är så jag tar mig genom det. Vinna varje vecka mot mig själv, och sen är man helt plötsligt där i Maj:-) Då kommer det visa sig om jag gjort rätt, för kommer bli trångt om platserna i topp 10 i Långloppscupen 2016. För många satsar hårt, och med mina förutsättningar blir det tufft.

Men kommer stå fast vid mina mål om en topp 3 placering totalt, kan jag ha samma flyt i träningen andra halvan av vintern kan det gå. Har sen September förbättrat mig ca 4% på alla nivåer, det var ungefär vad jag hoppats klara på hela vintern.. Så fixar jag ett par procent till vore det över all förväntan!! På det en teknik som blir bättre och bättre, borde ju innebära en snabbare gubbe 2016. Hur snabb får vi se.. Men när jag står på en startlinje under 2016 kommer jag göra det med inställningen att vinna, för annars vore det ju onödigt att träna så här. 

Kommentarer

Anonym sa…
Jag tror du kommer köra från både Wengelin och Öijer.
Öijer sa…
Hahaha, vilken härlig kommentar du hade fått här. :)
Öijer sa…
Hahaha, vilken härlig kommentar du hade fått här. :)
Samuel sa…
Ja den var fin:)
Samuel sa…
Men vore ju kul att slå er båda:)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack