Bromsar 2013..

Kommer köra med 2 olika bromsystem nästa år.. Tror att det kommer bli såhär:
På 27.5an kommer jag montera ett par KNCN X7, i en klart synlig färg..

På 29an kommer jag montera mina drömbromsar, ett par Magura MT8:-) Fick tag i ett par till vettigt pris idag, nu håller jag bara tummarna för att jag slipper tulla för dom...


 
Just nu jagar jag en SRAM XX bakväxel, så om nån har en liggades någonstans så hör av er till mig!
Försöker hitta vissa delar till cyklarna begagnade för att hålla ner priserna lite. Är ju inte direkt billigt att köpa lösa delar.. Speciellt när man vill bygga nåt utöver det vanliga:-) Men jag kan nästan lova att dom blir ganska unika!! Ska bli skoj att bygga ihop dessa cyklar under vintern:-) Att sen få cykla på dom under våren blir nog ännu roligare!!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej.
Ät MT8 dyra? Köpte en beg s-works 29er med dessa monterade på nämligen och funderar på om man får nåt för dom om man säljer dom lösa. Tänkte kanske att du visste som har letat priser på dom.
Samuel sa…
Ja dom är väl ett av dom dyrare bromsset som finns ute, men beg.marknaden suger ju.. men du borde kunna få mellan 3-5000 beroende på skick..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift