Innolite 29" Kanttråd

Tänkte skriva nått snabbt om mina hjul som jag använt under säsongen. Det var ju en protoypfälg från Innolite som jag fick börja köra på i slutet av April. Och jag har kört på dom nästa alla träningspass sen dess och alla tävlingar. Dom har hållit sig spikraka och jag har inte behövt rikta dom en enda gång under denna tid, jämfärt med Notubes och Alexfälgar som jag haft också så är dom superstyva. Vikten går inte heller att klaga på då mina fälgar vägde 315g. Det ända som varit lite struligt är att få dom att täta med vätska, det har gått med tryckluft och lite norrländsk tjurskalle. Men detta ska vara åtgärdat på dom fälgar som nu kommer ut, så dom ska gå lättare att köra slanglöst:-) Kommer behålla dessa hjul till nästa år men komplettera med ett par nya tubfälgar också, dom ligger nere hos Ulf just nu och väntar på mig... Så vill ni ha ett par finhjul och har utrymme i budgeten så kan jag verkligen rekomendera dessa, sen är det ju alltid skoj att köra på sånt som en svensk ligger bakom. Lite patriotisk måste man ju få vara:-) Kan tillägga att jag betalar för dessa delar så ni inte tror jag är köpt:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack